Glitter, tiara’s en kleine mevrouw zonneschijn

DSC01435_large

Elk meisje wilt prinses worden. Zo ook ik. Hele dagen luieren en badderen en een ober die alles voor je doet. De meisjes van toddlers en tiara’s bijvoorbeeld, willen ook een soort prinses worden. Maar dan een beauty pageant. Ik vind dit persoonlijk echt niet normaal hoor. De meisjes zijn bijna altijd 6 of 7 als ze meedoen aan een schoonheidswedstrijd, vaak gepusht door mammie. Volgens mij willen de meisjes het zelf helemaal niet maar zijn ze gewoon helemaal ingepraat door hun mama. Ik snap niet wat er in de hoofden van die moeders rond gaat.

Soms zijn er kleine kinderen die het wél zelf willen. 1 van mijn lievelingsfilms is ‘little miss sunshine’ over een meisje dat zelf mee wil doen aan een schoonheidswedstrijd. Met een hele oude seksverslaafde opa, een kleurenblinde broer en een moeder die het allemaal wel okay vind rijden ze naar de schoonheidswedstrijd. Daar aangekomen blijkt natuurlijk dat ze niet de mooiste is en dat ze vergeleken met de andere meisjes met haar striptease geen hoge ogen gooit bij de jury..

Wat vind jij van de kleine beauty pageant meisjes? En kende jij de film ‘little miss sunshine’?

Geef een reactie

